25 Αυγ 2014

Τέλος στη δωρεάν μεταφορά μαθητών στη Θεσσαλονίκη !

Ετοιμάστε τα πανό των διαμαρτυριών
Το χιλιοπαιγμένο δράμα με τίτλο "στον αέρα η μεταφορά μαθητών" θα παιχθεί και φέτος, όχι στις αίθουσες των κινηματογράφων, αλλά στις αίθουσες της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, όπου για μια ακόμη χρονιά...
δεν θα αναδειχθούν μειοδότες, στον σχετικό διαγωνισμό.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή:

Στις 4-7-2014, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, προκήρυξε όπως υποχρεούται ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό "για την ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών, χωρικής αρμοδιότητας Μ.Ε.Θεσσαλονίκης για τα σχολικά έτη 2014-2015 & 2015-2016, συνολικού προϋπολογισμού 14.763.232,53 ευρώ,συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. και επιπλέον δικαίωμα προαίρεσης 50% επί της προϋπολογισθείσας δαπάνης , ήτοι 22.144.848,79 ευρώ".

Μετά τη διεξαγωγή των διαγωνισμών σε επίπεδο δήμων, η πολιτεία αποφάσισε να αναθέσει τη διεξαγωγή των διαγωνισμών στις περιφέρειες, με μια ατελέσφορη όμως πρόβλεψη: να ομαδοποιήσουν δρομολόγια σε τμήματα, "καθένα από τα οποία περιλαμβάνει το σύνολο των δρομολογίων που εκτελούνται εντός των γεωγραφικών ορίων ενός τουλάχιστον Δήμου."

Έτσι, τα δρομολόγια χωρίστηκαν σε 10 ομάδες, καλούμενες "τμήματα".

Για παράδειγμα, ο Δήμος Λαγκαδά, είναι το "τμήμα 7" του διαγωνισμού, το οποίο περιλαμβάνει 34 δρομολόγια, τα οποία για να γίνουν, πρέπει ο υποψήφιος ανάδοχος λεωφορειούχος, να διαθέτει 38 τουλάχιστον λεωφορεία, τα οποία να διαθέσει αποκλειστικά και για δύο χρόνια, για τη μεταφορά μαθητών. Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης είναι 1.656.000 ευρώ για δύο χρόνια.
Ο ανάδοχος,θα πρέπει να πραγματοποιεί 38 δρομολόγια για 362 ημέρες, δηλαδή 13.756 δρομολόγια, με μέσο μήκος δρομολογίου τα 80 χλμ (να μαζέψει τα παιδιά από τα χωριά το πρωί, να τα πάει στα σχολεία και να τα επιστρέψει το μεσημέρι). Συνολικά, πρέπει να εκτελέσει 1.100.000 χιλιόμετρα. Το κόστος σε καύσιμα,  λιπαντικά και αποσβέσεις είναι περίπου 1,5 ευρώ, σύμφωνα με παραδεκτές αρχές κοστολόγησης μεταφοράς, δηλαδή θα απαιτηθούν περίπου 1.600.000 ευρώ για καύσιμα.
Πρέπει επίσης να απασχολήσει 38 οδηγούς για 2 χρόνια. Το μέσο εργοδοτικό κόστος ενός οδηγού, υπολογίστηκε το 2013, από το Υπουργείο Εσωτερικών για το πρόγραμμα "ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ" σε 23.600 ευρώ. Και 20.000 ευρώ να είναι, απαιτούνται 40.000 για κάθε οδηγό, δηλαδή 38Χ40.000= 1.520.000 ευρώ. 
Συνολικά το έργο έχει κόστος 3.120.000 ευρώ και προϋπολογισμό 1.656.000 ευρώ, επί του οποίου ο ανάδοχος πρέπει να κάνει και έκπτωση !!!
Είναι ολοφάνερο λοιπόν, ότι δεν πρόκειται να υπάρξει κανένας υποψήφιος στον διαγωνισμό.

Πέρα από αυτό υπάρχει κι ένα απλούστερο, αλλά ανυπέρβλητο εμπόδιο: ο ανάδοχος πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον 38 λεωφορεία, μόνο για αυτό το τμήμα και συνολικά πρέπει να βρεθούν 10 εταιρείες, που να έχουν πάνω από 15 λεωφορεία.  Όμως, στη Θεσσαλονίκη, πάνω από 15 λεωφορεία έχουν μόνο δύο μεταφορικές εταιρείες και προφανώς δεν θα έρθει κανείς από τη Γερμανία ή την Ιταλία, να μεταφέρει μαθητές από τον Ξηροπόταμο στον Ασκό για 40 ευρώ την ημέρα.


Επομένως είναι πρακτικά, απολύτως αδύνατον να υπάρξει ανάδοχος και οι μαθητές θα μείνουν χωρίς λεωφορεία, με ευθύνη της πολιτείας και όχι της Περιφέρειας!

Με αρκετή καθυστέρηση, το Υπουργείο Εσωτερικών κατάλαβε το πρόβλημα και με εγκύκλιό του, έδωσε το δικαίωμα στις Περιφέρειες, να διενεργήσουν "πρόχειρους" διαγωνισμούς, για την ανάθεση του έργου, όχι για μια διετία, αλλά μέχρι τις 28-2-2015, αφού το σχολικό έτος ξεκινά στις 11-9-2014 και οι συμβάσεις που θα υπογραφούν, πρέπει να περάσουν από τον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο ...δεν βιάζεται καθόλου, ούτε καταλαβαίνει από επείγουσες ανάγκες. Οι καθυστερήσεις στο Ε.Σ. είναι παροιμιώδεις στα παγκόσμια χρονικά.


Η περιφέρεια Κ.Μακεδονίας, διοργάνωσε πρόχειρο διαγωνισμό για όλα τα τμήματα, σχεδόν παράλληλα με τον ανοιχτό διεθνή, οι οποίοι θα ολοκληρωθούν αυτή την εβδομάδα και με αρκετή καθυστέρηση, καθώς οι φάκελοι των συμμετεχόντων περιέχουν συνολικά χιλιάδες δικαιολογητικά -γραφειοκρατίας βασίλειον γαρ.
Η συγκέντρωση των δικαιολογητικών από τους αναδόχους (η "χαρτούρα") είναι εξαιρετικά επίπονη διαδικασία και αποθαρρύνει αρκετούς, όπως και η έλλειψη ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, στους αναδόχους που θα πάρουν κάποια κομμάτια του έργου. Αν το έργο "σπάσει" σε νέα μικρότερα κομμάτια, θα απαιτηθεί εκ νέου συγκέντρωση χιλιάδων δικαιολογητικών κ.ο.κ. Γραφειοκρατική τρέλα !

Τελικά, είναι απολύτως βέβαιο, ότι δεν θα υπάρξει κανένα ενδιαφέρον, για κανένα δρομολόγιο, πλην των ειδικών σχολείων (μουσικά, αμεα, ΕΠΑΛ κλπ,που είναι εκτός τμημάτων).

Πρακτικά, το 80% των μαθητών θα μείνουν χωρίς λεωφορεία και δυστυχώς δεν υπάρχει καμία δικλείδα διαφυγής για τις περιφέρειες, καθώς το Υπουργείο έδωσε μεν τη δυνατότητα διενέργειας νέων διαγωνισμών στους οποίους μπορούν να "σπάσουν" τα τμήματα, ώστε να βρεθούν ανάδοχοι, αλλά με τις χαμηλές τιμές που προβλέπει ο "μαθηματικός τύπος καθορισμού ανώτατης τιμής".
Είναι λοιπόν απολύτως βέβαιο, ότι στις 11 Σεπτεμβρίου, κανείς μαθητής δεν θα έχει λεωφορείο (πλην των ειδικών σχολείων-αν κατορθωθεί να βρεθούν ανάδοχοι αυτή την εβδομάδα).
Το πρόβλημα αυτό παρουσιάζεται κάθε χρόνο και λύνεται με μια ελληνική "πατέντα": παράταση των παλαιών συμβάσεων, που παρατείνονται και παρατείνονται και παρατείνονται.....
Αυτό όμως απαιτεί νομοθετική ρύθμιση, η οποία με τη σειρά της απαιτεί χρόνο.
Ο νόμος προβλέπει ότι σε περίπτωση που οι διαγωνισμοί και υπόλοιπες διαδικασίες, δεν αναδείξουν μειοδότη, το κράτος είναι υποχρεωμένο να δίνει 80 ευρώ ανά μαθητή για τη μεταφορά του και μεταθέτει το πρόβλημα στην οικογένεια, που θα πρέπει να βρει τρόπο να μεταφέρει τα παιδιά της στο σχολείο.
Εν κατακλείδι:  όσο υπάρχει ο στεγνός μαθηματικός τύπος καθορισμού ανώτατης δαπάνης, που δεν λαμβάνει υπόψη του τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής, δεν πρόκειται να τελεσφορούν οι διαγωνισμοί. 
μεταφορά μαθητών στην καρότσα αγροτικού το 2013

Άρα, ετοιμαστείτε: βρείτε τρόπο να μεταφέρετε τα παιδιά σας -Ι.Χ., αγροτικά, φορτηγά), αν είστε γονείς μαθητών που φοιτούν σε σχολείο μακριά από το σπίτι και φρεσκάρετε τα πανό των διαμαρτυριών, που θα υψώνετε από τις 11 Σεπτεμβρίου έξω από την Περιφέρεια Κ.Μακεδονίας (που δεν φταίει σε τίποτε) και το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.


 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη