30 Ιουλ 2014

Η ΠΟΛΩΝΕΖΑ, ο ΦΟΡΤΗΓΑΤΖΗΣ κι` οι ΒΕΤΕΡΑΝΟΙ της….ΚΟΡΕΑΣ !

του Βλάση Γωγούση


Φόρτωσα χθες που λέτε , φίλοι αναγνώστες των xaliων, το πολωνέζικο , το μαύρο πιάνο....( την..Πολωνέζα - έτσι το λέγαμε- που τόχαμε αγοράσει επί…..χούντας και στο οποίο μάθαιναν….σολφέζ , η θυγατέρα μου κι` .ο γιος μου !
Ερχοντανε, θυμάμαι τότε, η καθηγήτρια ( μια ξερακιανή , μεσήλιξ, με γυαλιά, έβαζε εμπρός εκείνο το μηχάνημα- χρονόμετρο - εκρεμές - ρολόϊ – τικ-τακ τικ- τακ τικ τακ και μούλεγε :

«Πολύ ταλέντο έχουν και τα δυό παιδιά σας, θα γίνουνε κι`οι δυό μεγάλοι…..βιρτουόζοι !!" ( σ`όλους τα…..ίδια έλεγε για να μην σταματήσουν τα,,,μαθήματα !! .)
Και βέβαια εγώ έχασα την ευκαιρία να καμαρώνω σήμερα σαν τον πατέρα του περίφημου, του Γιάννη Σγούρου, αλλά προχθές που ήρθε ο νοικοκύρης μου και ζήτησε τα πέντε καθυστερημένα … ενοίκια, ‘έβγαλα στο σφυρί την….Πολωνέζα !

Τι λέγαμε;, α , ναι !
Στο φορτηγό που τη φορτώσαμε, κάθισα δίπλα στον μεσόκοπο φορτηγατζή :
« Βρε τυχεράκια- τούπα- με άδεια και φορτηγό Δημόσιας χρήσης σίγουρα κονομάς σπουδαίο παραδάκι .»

«Νάναι καλά ο μακαρίτης ο πατέρας μου , γιατρέ, αυτός τα ματαβίβασε ( δωρεάν ) σε μένα.»
«¨και κείνος που τα βρήκε; ", ρώτησα .
Υπηρετούσε τότε (1951) , στον Στρατό , τότε που οι πονόψυχοι Αμερικάνοι θέλαν να σώσουνε απ` τον αφανισμό τους Νότιους απ΄` τους ( αδελφούς τους ) Βόρειους Κορεάτες !
Και στείλανε ( όπως αργότερα και σ` άλλους …..φιλανθρωπικούς πολέμους ( Αφγανιστάν, Βιετνάμ, Ιράκ, Λιβύη και δεν…συμμαζεύεται ) στείλαν στρατό και στην Κορέα !
Τότε ζητούσανε ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ απ`τη Ελλάδα κι`ερχόνταν …μορφωμένοι αξιωματικοί στις διάφορες στρατιωτικές μονάδες παρέτασαν σε στάση προσοχής τα φανταράκια και τους λεγαν :

« Παιδιά μου, λεβέντες , Ελληνόπουλα , γνωρίζετε ότι εν όψει της διεθνούς αναταραχής και εν μέσων του επικέντρου των διεθνών κλυδωνισμών και ανακατατάξεων , επί τη ευκαιρία της επερχομένης ερυθράς λαίλαπας και έτσι και αλλιώς ( αυτοί λέγαν και οι στρατιώτες λεξη δε καταλάβαιναν) , στο τέλος είπαν:
« ¨Οποιος θέλει να πάει στην Κορέα .να κάνει ένα βήμα μπρός » ¨Ενας μονάχα έκανε,ο…. γέρος μου – μου είπε ο φορτηγατζής  - κι` όταν τον ρώτησα προτού πεθάνει , μούπε :
" Παιδί μου , εγώ τσοπάνης ήμουν, απ` τα Βλαχερνά κι`όταν μας είπανε:
« ποιος ήθελε να πάει στον…..κουρέα, έκανα ένα βήμα μπρος !!!!!!!!!!!!!!"
Μου βγήκε όμως σε καλό γιατί όσοι γυρίσαν...ζωντανοί , μας είπαν :
« σπίτι ή φορτηγό «; , και γω- από παιδί μεράκι τόχα- τους είπα:
« φορτηγό με …μακρουλή καρότσα ".¨

" Νάναι καλά γιατρέ , οι ....Αμερικανοί  , μας  κανανε  νοικοκυραίους ! "..

Όμως , το σίριαλ , φίλοι αναγνώστες, έχει και ενδιαφέρουσα συνέχεια :
«Πού πάει τώρα η…Πολωνάζα σου γιατρέ;"
Του είπα,
« Πόσο την πούλησες;»
Του ξαναείπα
« τέσσερα κίτρινα καπέλο ( =τεσσερα πενηντάρικα τουτέστιν παραπάνω) και το αγώγι χάρισμα σου, είσαι;;"
Αν ήμουν ,λέει;;

Δρ Βλάσης Γωγούσης

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ :

Κι` έτσι που λέτε φίλοι αναγνώστες μείναμε όλοι ευχαριστημένοι :
κι`ο...νοικοκύρης μου και ο φορτηγατζής, και γω αλλά και σεις που λέτε τώρα :
«Βρε τον Γωγούση , τον …παραμυθά , είχε δεν είχε τόπλεξε πάλι το...εγκώμιο των ....Η.Π.Α. !
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη