29 Δεκ 2013

Όταν ένας δημόσιος υπάλληλος αρνείται να "λαδωθεί"

Ο Βλάσης Γωγούσης, γιατρός και συγγραφέας, με αγωνιστικές περγαμηνές διώξεων, καταδικών, εξορίας κ.λ.π. διορίστηκε το 1990 Πρόεδρος του μεγάλου Νοσοκομείου "Γ.Παπανικολάου" της Θεσσαλονίκης. Το κράτος...
επιχορηγούσε ετησίως το νοσοκομείο και τα λεφτά (πολλά εκατομμύρια) μπορούσε το Διοικητικό Συμβούλιο, να τα καταθέτει σε όποια τράπεζα ήθελε. Η δυνατότητα αυτή δημιούργησε φυσικά πειρασμούς και οι τράπεζες "ευχαριστούσαν" προέδρους νοσοκομείων, για την προτίμησή τους στη δική τους τράπεζα.

Ο κ.Γωγούσης περιγράφει γλαφυρά, πώς τον ...φλέρταραν οι τραπεζίτες για να μεταφέρει τις καταθέσεις του νοσοκομείου στο δικό τους "μαγαζί" και τι έπραξε ο ίδιος: 

Ήταν γύρω στο 1990, πρόεδρος τότε εγώ του Νοσοκομείου «ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ» της Θεσσαλονίκης ( μην πάει ο νούς σας στο κακό, ορίσθηκα κατόπιν…επιθυμίας- αξιώσεως της δυναστείας Βελλίδη της «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ» της οποίας ήμουν οικογενειακός γιατρός) .
Ετήσιος προϋπολογισμός- κάθεστε καλά - , 17 ( και ολογράφως .δεκαεφτά ) ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ δραχμές ( περίπου 50….εκατομμύρια και κάτι παραπάνω ΕΥΡΟΥΛΑΚΙΑ, σήμερα !).
Το χρήμα τότε κατετίθετο μόνο σε κρατικές τράπεζες ( ΕΘΝΙΚΗ, ΑΓΡΟΤΙΚΗ κ.α.) ΑΤΟΚΑ , όταν τα επιτόκια ήταν στα ύψη …28% την εποχή που περιγράφω το συμβάν.
Και ξάφνου, εν αιθρία, κατέφθασε κοινή Υπουργική απόφαση-εγκύκλιος των Υπουργών Υγείας και Εμπορίου που έλεγε :, «Δύνασθε , έλεγε η….ρημάδα η …εγκύκλιος, δύνασθε να επιλέξετε όποια Τράπεζα κρίνετε καταλληλότερη για ΕΝΤΟΚΗ κατάθεση της ετήσιας επιχορηγήσεως του Νοσοκομείου σας και να μας γνωρίσετε πάραυτα το όνομα της Τραπέζης !! (και τώρα που το ...καλοσκέφτομαι, πάλι οι..."ανακεφαλαιοποιούμενες ", βάλανε το χεράκι τους για νά 'χουνε...ρευστό , όπως και τώρα ).
Τι ήταν να μας έρθει η εγκύκλιος, φίλοι μου ( όπως και στα άλλα Νοσοκομεία βέβαια ) προτού προλάβουμε να τη διαβάσουμε άρχισαν να χτυπάνε σαν τρελά όλα μου τα κουδούνια !
Κουδούνια στο Νοσοκομείο, κουδούνια του σπιτιού, κουδούνια ιατρείου, κουδούνια στο σπίτι της μάνας μου ( Θεος σχωρές`την ) , της πεθεράς μου ( αυτή ακόμα ζούσε ) , τρελάθηκα !

Και τότε, τότε φίλοι μου, έκπληκτος ανεκάλυψα ότι είχα 50-60 πρωτοδεύτερα ξαδέρφια, 300 συμμαθητές απ` το…Δημοτικό , 200 από το Γυμνάσιο, 100..συγκάτοικους, 60 συναδέλφους από τον Στρατό, ακόμα κι` απ`το....Μακρονήσι ( 2 συνεξόριστοι ζούσαν ακόμα ! ).
Λίστα αναμονής για να με δουν και να με....σώσουνε !!
«Λοιπόν , Βλάση μη βιάζεσαι και μην τα δίνεις όπου κι`όπου !.
5% σε όποια τράπεζα, σε όποια χώρα θέλεις, σε όποιο όνομα μας πείς, καταλαβαίνεις;;» , άρχισε ο πρώτος ,ο...συγκάτοικός μου.
¨Όχι, δεν καταλάβαινα, σε λίγο «πήρα πρέφα» !
Μπήκε σε λίγο ο επόμενος, : «Έξη τοις εκατό και…«ντούκου» στην αρχή του χρόνου !
Μέχρι 8 τοις εκατό το φθάσανε ( οι τέως συνεξόριστοι από το Μακρονήσι κάναν την πιο σπουδαία προσφορά - είχανε μπεί κι` αυτοί στο…σύστημα !!, γίνανε…. «δηλωσίες» !).
Δεν ξέρω αν καταλαβαίνετε, για πακτωλό μιλάμε, εκατομμυρίων, κάθε χρόνο, κάτι σαν ….παρατράπεζα θα ήμουν !
ΩΩχχ, Παναγιά μου , δεν θάβαζα το δάχτυλο στο μέλι, σ`ένα πιθάρι μέλι με βουτήξανε και δεν μ` αφήνανε να βγώ !

Τι είπατε;, τι έκανα;;
Πήρα πρωί - πρωί τ`αεροπλάνο , το μεσημέρι στην Αθήνα , και μια και δυό είχα σπουδαίο τετ -α-τετ με τον αείμνηστο Κεφαλογιάννη, πρόεδρο τότε της ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ.
«Θα μείνουν τα λεφτά στην Τράπεζα του είπα , ΕΝΤΟΚΑ φυσικά , όμως υπάρχουν όροι »:
«Τι όροι» , ρώτησε ο…μακαρίτης ( στην …παρατράπεζα θα πήγε το μυαλό του ).
« Θα κάνετε πλήρη μηχανοργάνωση σε όλο το Νοσοκομείο και θ` αναλάβετε τη συντήρηση του προγράμματος για 10 χρόνια »!
«Αυτά μονάχα;» ρώτησε, « αυτά» του είπα, δώσαμε τα χέρια, γύρισα πίσω αυθημερόν, απόφαση ομόφωνη την άλλη μέρα στο Συμβούλιο και να !
ο Βλάσης ο γιατρός, σε σπίτι με ενοίκιο ακόμα μένει.
Και μήνας μπαίνει μήνας βγαίνει «είσαι μ.Μ.» μία φωνή μου λέει ( άιντε μην διερωτάσθε, τι θα πει «μεγάλος Μα@@κας», μου φωνάζει ).
Όμως εγώ αδέρφια μου στέκομαι όρθιος, περήφανος, στητός, και λέω στον …Άγιο Πέτρο :
« Σε λίγο,,..Πέτρο σούρχομαι , σε σπίτι με ενοίκιο μένω ακόμα, όμως μπορώ να στέκω όρθιος , να τους μουντζώνω με τα δυό μου χέρια και να λέω:
« Φτου σας Τομπουλουγλαίοι, Άκηδες και Καντάδες , εσείς στις φυλακές με τα λεφτά σας μες στο βόθρο και 'γω ελεύθερος , περήφανος κι`….ωραίος ( για να μην ξεχνιόμαστε κιόλας !).

Δρ Βλάσης Γωγούσης

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ:
Και για του λόγου το αληθές, το Νοσοκομείο Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ είναι το ΠΡΩΤΟ Νοσοκομείο που μηχανοργανώθηκε εν Ελλάδι και μάλιστα χωρίς δραχμή απ΄τον κρατικό κουρβανά.

Μάρτυρες εν ζωή : :

Φωτόπουλος Δημήτριος, αντιπρόεδρος του Δ.Σ.
Κόλλιας Εύελπις, Διοικητικός Διευθυντής του Νοσοκομείου Γαρούφας Δημήτριος (τ. πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης) , μέλος του Δ.Σ.
Ιωαννίδης Στέφανος , πολιτικός μηχανικός, μέλος του Δ.Σ.
Μαλτάς Κωνσταντίνος, : οικονομικός προϊστάμενος


 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη